vrijdag 12 april 2013

DhollmenCM: Nieuwe kernel voor Samsung Galaxy Tab 2

Al even werk ik met de PAC-Rom en ben daar heel tevreden over, maar waarom niet het systeem nog beter  maken? Ik heb een nieuwe overclock kernel gevonden die mijn tablet nog soepeler laat lopen. Met overclocking moet je steeds opletten dat je de boel niet opblaast en daarom ben ik daar ook heel voorzichtig mee. Ik heb hem heel even laten draaien aan 1.4 Ghz en mijn Tab bleef stabiel en de temperatuur bleef binnen de perken. Zware grafische spellen lopen heel soepel, wat op een standaard Tab 2 niet altijd het geval is. Ik heb mijn kloksnelheid op 1.2 Ghz gezet en op die snelheid zal ik hem enkele dagen laten draaien. Volgens mij is dit veilig, doch ik zal steeds de temperatuur en batterijduur in de gaten houden. Ik ben nu zeer tevreden en zonder mijn Tab ga ik de deur niet meer uit. Het meeste werk doe ik niet meer met de pc, maar wel met mijn tablet, ik heb zelfs een draadloos toetsenbord van Logitech op aangesloten. Gisteren had ik bezoek van een vriend met de laatste nieuwe IPad, maar dat ding kan niet tippen aan mijn veel goedkopere Samsung Galaxy Tab 2. Bij IPad zit je heel beperkt in het aansluiten van andere randapparatuur en ik vind hem traag, al laat een benchmark het anders doen geloven. Ik heb een toestel nodig dat mij vrij laat om te experimenteren en dat kan enkel bij de meeste Android toestellen en aan mijn Tab, Archos , Garmin/Asus A10 en Cherry heb ik al heel veel plezier gehad.

De kernel vind je op DhollmenCM en is te installeren via clockworkmod. Hij werkt op diverse custom ROM's, zoals PAC, CYANOGEN, CARBON en BACKED BLACKBEAN. Standaard is hij ingesteld op 1.2 Ghz
CPU en 384 Mhz GPU. Respectievelijk kan je deze opdrijven naar 1480 Mhz en 512 Mhz. Hij bied nog meer systeem verbeterende aanpassingen, zoals ondersteuning van NTFS en Win8 CIFS8, en meer. Deze ontdek je op het bovenstaand vermelde forum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten