zaterdag 9 maart 2013

ElectroDroid - Demetrio Iero

Elektronica is mijn passie en hierom heb ik steeds veel boeken en tijdschriften voor liggen. Af en toe moet ik iets opzoeken over elektronische componenten wat ik niet goed meer weet of vergeten ben. Ofwel kan ik dit opzoeken in boeken, tijdschriften of op het internet, maar beter en vlugger kan ik het via ElectroDroid terugvinden. ElectroDroid is een collectie van krachtige tools.

Waaronder:

Weerstand kleurcode-decoder (3-6 bands, met inverse look-up)
Inductor kleurcode-decoder
De wet van Ohm rekenmachine
Reactance rekenmachine
Spanningsdeler
Weerstand verhouding waarde / serie / parallel
Condensator op te laden berekening
Operationele versterker
LED weerstand calculator
LM317 rekenmachine
De warmteafgifte
Levensduur batterij rekenmachine
Inductor design tool
Voltage Drop rekenmachine
PCB-Trace Breedte rekenmachine
Eenvoudige Filters rekenmachine
NE555 astabiele rekenmachine
Port pin-out (USB, serieel, parallel, Ethernet, SCART, DVI, HDMI, S-Video, VGA, FireWire, Jack, XLR, RCA, DMX, ATX, Molex, EIDE, SATA)
Resources (weerstand tafel, tabel van standaard weerstanden en condensatoren; Condensator markering codes
AWG en SWG Wire grootte
Ampacity tabel, symbolen en afkortingen
Circuit schematische symbolen
SI-eenheden voorvoegsels 
Batterij info 
Booleaanse logische poort en algebra stellingen 
7400 info en pinout 
ASCII-code)
Volledige ondersteuning voor EIA weerstand serie voor alle calculators

Er is nog veel meer te ontdekken in ElectroDroid. Het is een onmisbaar tool voor elke elektronicus. Er is een gratische versie en een betaalde versie. Ze zijn beiden gelijk, maar de gratische versie bevat storende reclame. Is te vinden in verschillende talen, waaronder Nederlands.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten