vrijdag 29 maart 2013

Galaxy Tab 10.1

Eergisteren heb ik in de Carrefour te Sint Denijs Westrem, me een nieuw tablet gekocht, de Galaxy Tab 2.

Toen ik daarmee thuiskwam, heb ik hem eerst laten volladen en dan ben ik begonnen met hem te installeren, maar wat bleek, de wifi werkte niet. Vrijwel gans de nacht heb ik zitten zoeken naar een oplossing, heb zelfs een nieuwe rom opgeladen, maar niets hielp. Gisteren was ik teruggekeerd naar de Carrefour en heb ze uitgelegd wat het probleem was. Die verkoper was supervriendelijk en heeft me een ander tablet gegeven,
maar we hebben deze eerst daar ter plaatse uitgetest en die deed het. Zo klantvriendelijk ben ik nog nooit geholpen geweest en die verkoper verdient een pluim voor zijn deskundigheid en vriendelijkheid. Eenmaal thuis weer dat toestel volledig laten opladen en dan begon ik hem te testen met diverse zware programma's. Hij deed het prima. De snelheid viel een beetje tegen in spelletjes, mijn Archos 80g9 is veel sneller, maar om films af te spelen deed hij het wel perfect. Zeer mooi van beeldkwaliteit en geen haperingen met full hd films, het scherm is beter dan van mijn Archos. Wat me ook opvalt is, dat hij nogal zwaar is om hem langdurig vast te houden, maar ja, hij is groter en moet hem gewend worden. In ieder geval moet ik me een nieuwe schoudertas kopen om hem overal te kunnen meenemen. Dan werd het tijd om mijn tablet te tweaken. Op het internet vond ik tools om hem te rooten, doch niets voor mijn firmware en heb op basis van een ander rootpakket, mijn eigen versie gemaakt. Het was even spannend, want 1 klein bugje, kon mijn toestel onherroepelijk naar het hemelrijk van de tablets brengen en dan zou ik niet meer naar de Carrefour moeten terugkeren. Maar het is me gelukt, hij is geroot en zo kon ik beginnen tweaken om de snelheid op te drijven. Na diverse aanpassingen is hij nu al een stuk sneller geworden, maar mijn overgetweakte Archos is nog steeds sneller. Nu ben ik op zoek naar een custom rom, die ik kan aanpassen aan mijn noden, zodat ik van die Galaxy tab een raket kan maken, want volgens de specificaties bevat deze Samsung tablet krachtiger componenten dan mijn geliefkoosde Archos. Zodra mijn tab naar mijn vereisten is aangepast, zal ik dit hier beschrijven hoe ik het gedaan heb. Het zal wel even duren omdat ik niet vlug tevreden ben ;-) Daarna zal ik mijn Archos verkopen, al is het met tegenzin, doch ik moet afstand kunnen nemen, heb nu al geen plaats meer om iets te bewaren. Die mijn Archos zal kopen zal supercontent zijn, zulk prima getweakt toestel zal je zelden vinden op de markt. Mijn vraagprijs zal hoog zijn, maar dan heb je een degelijk snel tablet. Eventueel zal ik hem ook durven ruilen voor ander computermateriaal die ik zal kunnen gebruiken. Doe een voorstel, dan zien we wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten